En underbar längtan

Juni har redan passerat och imorgon har Juli månad varat i en vecka, jag har varit sjutton år i en vecka, jisses... Tiden går så fort ännu en gång, och att vara sjutton år känns gammalt. Att tänka att man faktiskt är sjutton år går inte riktigt att inse eller förstå ännu. Imorgon böjar också den sista veckan på sommarjobbet vilket ska bli riktigt skönt. Mindre skönt att jag jobbar eftermiddag varje dag och att vädret ska vara relativt bra hela veckan.. Men självklart så får ju det gå ann det med. Oskar fyller hela fem år idag, han växer så fort. Tyvärr är han inte hemma så att jag har inte kunnat omfamna honom med kramar och pussar.. Saknar det lilla livet.
Hela Juni har i princip regnat bort, det har inte varit många fina dagar mer än i början av lovet. Fram tills igår hade jag ångest över sommar vädret, blev ledsen av tanken på att detta kanske faktiskt kommer bli en av dessa somrar som bara regnar bort. Men nu gör det ingenting om det skulle vara så, självklart är det ändå inte speciellt roligt om varje dag skulle bestå av regn så att om vädret förblir så som det är idag är inget jag skulle klagar om, absolut inte. Men det jag skulle komma fram till var att skulle det inträffa så har jag ändå i tanken att om 40 dagar, nästa månad, den 16:e Augusti åker jag, mamma, Linus och Lasse till Turkiet som för ett år sedan, samma hotell. Det ska bli så skönt att få komma iväg till den riktiga värmen, till att kunna kolla på termometern klockan tio eller elva på kvällen och veta att det faktiskt är 35 grader ute, till den underbart goda maten, till bikini linjen som skiner mer än solen själv, till att kunna ligga i poolen eller havet en hel dag, till shoppingen, till den underbara utlänska musiken, listan kan göras hur lång som helst och tro att jag längtar ihjäl mig något så sjukt. Det ska bli så himla skönt, jag har aldrig längtat så mycket till en resa som denna jag har framför mig. 
Vädret idag har varit väldigt skönt annars. Solade en stund med mamma för någon timme sedan men blev trött och gick in och råkade somna till nu kvart i fem, mindre bra.. Annars ikväll ska jag inte göra så mycket mer än att längta ihjäl mig till Turkiet resan.

Hotellet vi kommer bo på







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0