Trött på mänskligheten.

För en stund sedan så gick jag in på instagram för att bläddra igenom dom lite nyare bilderna som kommit upp i flödet. Jag såg då att Miriam Bryant (tjejen som bl.a gjort låten "Push Play") hade lagt in en bild som väckte min uppmärksamhet lite extra. Och om jag säger fotbolls EM, är det en tillräcklig ledtråd då? Nehe, okej.. Men om jag säger DAM fotbolls EM, väcker det då kanske en liten tanke på vad det jag om en liten stund tänker avslöja vad det stod på bilden om? Jo, men som dom flesta vet så är damfotbolls EM igång och igår spelade Sverige mot Danmark på hemma plan. Matchen slutade 1-1 vilket jag tycker är ett väldigt bra slut istället för att Sverige skulle förlorat. Men vad är det då jag ser står på den här bilden? Jo, en massa twitter inlägg från igår där vuxna människor skrivit en HEL DEL påhopp om tjejerna i laget. 
Bilden:



Jag kan inte mer än säga att jag är så gott som tom på ord men fylld av frustration, illska och mer där till. Hur i hela världen har folk mage att skriva något sånt här om eller till andra människor?! Hur kan man!?! Vi som kommit så långt i vår utveckling, vi som ska framstå att vi är så jämnställda, vart tog det vägen? Hade det istället varit herrlaget som spelat igår så hadeinte folk skrivit lika groteska och elaka saker om dom. Inte hade folk skrivit att, "Herrlaget, vilka bög horor ni är" eller "Herrfotboll är små kukar, bögar och långt hår?"ALDRIG FÖR MITT LIV ATT NÅGON HADE SKRIVIT NÅGOT SÅNT HÄR OM DET VARIT MÄNNEN SOM SPELAT, NEJ ICKE SANN ICKE
Jag förstår inte hur människor inte tänker efter när dom skriver och vad dom skriver till vem dom skriver. Detta är ord och meningar som verkligen sårar en. Dessa människor tänker verkligen inte på hur det skulle kännas för dom att få allt detta som en våg över sig, själva hade dom nog inte varit så jävla glada. Året vi nu lever i är faktiskt 2013, någon form av moral borde vi människor väl ändå ha så att det inte sträcker sig såhär långt. 
Jag ver inte ens vad jag ska skriva mer nu, för förtillfället så är jag så fruktansvärt förbannad på dessa äckliga fasoner så det inte är riktigt klokt. Dessa människor borde sättas på dagis och uppfostras om på nytt igen, för någon form av uppfostran har det så fan inte funnits under den där uppväxten. 

Säg att jag har PMS, kalla mig feminist (I am), säg att jag överreagerar osvosv, men jag kommer inte bry mig eftersom jag så säkert vet vart i detta fallet rätt eller fel sträcker sig. Någon jävla måtta får det fan va. 

Ja, jag är så fruktansvärt trött på mänskligheten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0