15:e September - En speciell dag

Idag fyller min fina mamma hela 39 år!
Jag gick upp runt åtta tiden och ställde mig i duschen, där efter väckte jag sen mamma. Gick ner och gav djuren mat och började så smått städa iordning i köket och tömde diskmaskinen. När mamma kom ner satt vi och pratade medans vi åt en god och mysig frukost tillsammans som jag, även idag, hade fixat fram lite snabbt och lätt!
När vi sen blev färdiga gick jag in på rummet för att göra mig i ordning inför födelsedagsbesöket som skulle komma vid två tiden. Efter en stund gick jag ut i köket och såg att mamma hade hängt upp nya gardiner. Jag kunde inte låta bli att så smått förälska mig i dom, jag kunde inte heller låta bli att fotografera dom. Så himla fina och mysiga! Fick sen reda på att min mamma sytt dessa för ett par år sedan.
När gästerna väl droppat in blev det dags för lite mat vilket innebar smörgåstårta. Jag är inte ett så stort fan av smörgåstårtor precis, inte av tårtor eller bakelser överhuvudtaget.. Men försökte iallafall, och litegrann fick jag ner i magen innan jag började må illa och fick ge resten till Lasse, haha! Men den va väldigt fin iallafall.
Bara kolla på den, den ser ju så himla god ut!! Så bara säger både smaklökar och mage nej..
En stund senare blev det tid för kaffe och tårta, som faktiskt var rätt god trotts omständigheterna haha!
Och här är en dåligt fokuserad spegelbild på hur jag sett ut under dagen gång.
Just nu är jag väldigt trött och frusen, känner att en liten huvudvärk håller på att smyga sig på lagom till när jag ska sätta mig och plugga lite.. Får byta om till varmare kläder och sen sätta mig med studierna så jag kan bli klar med det för att sen kunna mysa ner mig i sängen till en film ikväll innan jag somnar. 

Iallafall så vill jag bara, ännu en gång, säga grattis till min underbara mamma! Jag älskar dig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0