Allting är så nytt just nu ändå kan jag filmens slut

Det är lördag kväll och här sitter jag vid köksbordet med en läxhög bredvid mig som var planerad att bli gjort och få undanstökat nu, men idag har jag varit igång hela dagen och känner att orken inte riktigt finns till.

Steg upp i tid imorse för att gå med hundarna en runda tillsammans med mamma för att sedan göra mig iordning. Morfar fyllde 80 år i torsdags så idag hade vi planerat att fira honom. Jag och mamma åkte in och hjälpte mormor att fixa till innan alla var på plats och sedan blev det mat, kallskuret och frukter vilket satt väldigt fint! Det kändes bra att få träffa lite släkt idag som jag annars inte träffar så ofta, speciellt min fina morfar. 

Efter ett par timmar började vi plocka undan och städa, åkte hem till mormor en stund och hjälpte henne att få allt tillbaka på sin plats och pratade en stund. Kom sedan hem och gick ut med hundarna, mötte upp Cassi för en liten pratstund och hamnade på plats här i köket för att studera lite tyska som dessvärre inte gått speciellt bra med tanke på hur trött jag faktiskt är. Det trötta är dock välvärt eftersom dagen varit väldigt bra och mysig!

Imorgon tänkte jag komma upp i tid för att hinna med att plugga, städa rummet och lite andra saker som ska bockas av från "att göra listan". Därför tänkte jag krypa till sängs nu, kanske börja kolla på något avsnitt av en serie. 

Nästa vecka bjuder på ett prov, en redovisning, lite studerande, inhandling av ett par skor och en resa till Tyskland som jag börjar känna lite smått ångest över, kan inte sätta fingret på varför men det är bara sån jag är. Ångest är något jag får så lätt för saker.. Jag försöker se allt så positivt som möjligt och med all säkerhet slutar allting bra och jag kommer säga till mig själv att detta inte var något att oroa sig för. 


Ha en bra kväll, sov gott och må gott! 
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0