"Du är mycket gladare nu"

Ibland får en uppenbarelser i livet, lite som en käftsmäll fast mjukare. Ögonen öppnas upp och du ser helt andra saker än vad du såg innan och tänker på saker på ett helt annat sätt. Jag kände det idag att jag under en tid, för varje dag som gått, tagit mig genom denna uppenbarelse som gjort sig större för varje ny morgon jag stigit upp. Men idag tog den slut, det var lite som en knäpp och sen var den över. Det kändes lite konstigt men samtidigt så otroligt skönt.

Jag har alltid varit väldigt känslig. Gråtit ett par gånger i veckan av olika orsaker som sorg, stress eller bara för att "jag behövde det där". Men under ett tag nu så har det där ändrats, det har som stängts av och jag känner mig inte i behovet av att gråta över stress eller "för att jag behöver det" längre (sorg är väl dock mer eller mindre en helt annan sak). Jag känner mig starkare och mer kall, fast på ett bra sätt. Jag kunde många gånger innan vika mig enkelt eller känna mig mer sårbar. Och en tanke som slog mig idag var att "men om jag nu gråtit så mycket tidigare, ständigt haft blöta tårkanaler, då måste det ha varit något som varit fel? Jag menar eftersom jag helt plötsligt slutat gråta och slutat känna mig så sårbar så måste det väl ändå ha berott på något, något som var fel och som skulle bort?". 

"Du är mycket gladare nu när du inte längre är det femte valet."

Detta var ord jag tidigare idag fick höra som gjorde att min lilla uppenbarelse led mot sitt slut. Även om jag i stundens hetta inte reagerade speciellt mycket, så är det en mening som cirkulerat runt i huvudet på mig sen dess och som fick mig att tänka om. 

Vi går ständigt genom saker i våra liv som förändrar oss, till antingen det bättre eller det sämre. Just nu känner jag mig bättre, bättre än på länge och jag känner en värme och glädje sprida sig i min kropp när jag tänker på det. Jag säger ofta att jag "vuxit", men just nu har jag det (ännu en gång) och blivit mycket starkare. Jag känner mig hel och glad trotts all den stress som häckar över mig just nu, men den är snart över, för ett litet tag iallafall. Och det känns så jävla bra. Just nu känner jag mig bara så himla bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0