Tillbaka från München

Godkväll kära blogg!

Nu är jag hemma från ett par dagars resa i München vilket är ganska skönt. Säger som jag sagt innan att en ofta underskattar sitt eget land. Det kändes så himla bra att vakna upp i sin egen sköna säng i morse trotts det att jag vaknade ganska tidigt haha.. Har idag hunnit med att gå ut med hundarna, sovit lite i soffan och städat rummet samt packat upp. 

I tisdags inhandlade jag två par skor i Kristianstad, ett par spring skor och ett par vanliga Converse. Det sved till i plånboken men det var trotsallt värt det och något jag behövde.

I onsdags eftermiddag begav jag mig till Hässleholm för att hälsa på min fina morfar, därefter begav jag mig till stationen och mötte upp resten av tyskgruppen för att sen ta tåget till Kastrup. Sent på kvällen var vi framme och kröp oss till sängs. 
Under torsdagen visades vi runt i München och sen gick jag och Robin i några affärer och satte oss på ett fik för massa prat och en god kopp moccachino innan vi mötte upp gruppen igen. 
fredagen åkte vi buss ut till ett slott i bergen och sedan vidare till en liten mysig by. Därefter åkte vi till vår slutstaion vilket var ett enormt och väldigt fint slott. Vädret var jätte fint och varmt den dagen vilket var bra, dock var det backen upp till slottet ca 90° brant.. På kvällen åt vi på en väldigt livlig ölhall.
Lördagen bjöd också på fint väder och vi åkte till Dachau för att kolla in koncentrationslägret. Av informationen jag fått innan så fick jag för mig att det bara skulle vara ett muséeum men att det i själva verket var ett gammalt läger. Det var en upplevelse i sig och jag som tycket historien kring våra två världskrig är intressant tyckte detta var ganska häftigt! När vi kom tillbaka fick vi lite fritid för att sen äta på en ganska god restaurang under kvällen.
Igår gick vi upp tidigt för att checka ut och åka till flygplatsen, och sen vid nio på kvällen var jag äntligen hemma. Vi mellanlandade både på dit och hemvägen vilket gjorde att det tog tid att komma både dit och hem.

Jag har dock inte varit en så flitig fotograf under resans gång, men Robin har och jag tänkte därför att jag kanske skulle kunna låna hans bilder och dela med mig av. Isåfall blir det nog under helgen någon gång!
Jag handlade inte speciellt mycket där heller, vill hålla i mina pengar. Men lite fick jag med mig hem iallafall!
Vad jag tyckte om München resan är väl lite upp och ner. Tyskland kanske inte är det landet jag kommer besöka flest gånger av i mitt liv framöver. Och jag som gillar mat var inte speciellt glad över den tyska maten alla gånger heller haha.. Men bra som dåliga minnen har en med sig av allt, även erfarenhet! Så både minnen och erfarenhet är jag endel rikare. 

Ikväll hade jag tänkt ta det lugnt, lyssna på musik, komma ikapp serier som jag ligger back i osv. Har varit så trött idag att jag inte orkar mer än så, men det blir bra det med! 

Ha en fin kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0