25 december

Och så var julen över, eller åtminstone julafton vilket innebär att julen är över för min del. Jag firade jul igår tillsammans med familjen nere i Vellinge och ska inte fira den något mer. Jag hade en jätte mysig julafton med god mat och ett hur bra sällskap som helst. Jag fick mig några julklappar igår trots det att jag sa att jag faktiskt inte önskade mig eller ville ha något. Men jag är tacksam, nöjd och väldigt glad över det jag fick! Själv tycker jag det här med julklappar är väldigt överskattat. Julmyset och stämningen som många längtar efter när julen närmar sig kan man ha ändå, även om det inte inkluderar en hög med paket under granen. 

Jullovet kunde inte komma lägligare än såhär. Ska jag vara ärlig så har jag aldrig känt mig såhär trött på skolan som jag gjorde (gör) nu. Jag har nog fått känna på en liten släng av det här med att vara utbränd, vilket jag hoppas hinner gå över tills skolan börjar igen. Jag vaknar om nätterna och kan inte somna om, hur trött jag än är så går det bara inte att somna om. Och sömn är inget som varit något problem för mig innan, jag har verkligen aldrig haft sömnsvårigheter. Jag vaknar och är stressad över hur många timmar jag har kvar på helgen innan det är skola igen och utefter det hur många timmar jag då har kvar att ägna åt studier, trots det att vi har lov, för jag kommer inte ihåg att det är det. Jag har svårt för att sätta datumen rätt på morgonen, jag minns inte vad det är för dag. Och jag har även haft problem med att komma ihåg små saker som man tycker ska gå per automatik eftersom det hör till vardagen, så som t.ex. kåden till banken eller mobilen. Och detta jag nu rabblat upp är grejer som jag absolut aldrig har upplevt innan eller haft problem med, och det är ganska skrämmande. Så jag hoppas verkligen att det tar slut snart och inte förblir.


För övrigt så har jag haft en väldigt lugn och skön dag. Har fått rummet iordning, gått en lång promenad i skogen med hundarna i det fina vädret (äntligen sol!!) och tagit mig en varm lång dusch. Snart ska vi äta lite julmats rester och senare ikväll hade jag tänkt kolla på så mycket bättre och bara må. Dagar som dessa borde jag försöka pricka in fler av i kalendern, jag tror det är viktigt för mig att kunna ha dagar där jag varvar ner, speciellt nu när jag mår såhär oroligt. 

Jag hoppas att ni haft en bra jul och får en bra fortsättning! 
En bild tagen förra helgen igen, återigen en sömnlös natt men jag hade ett fint och mysigt sällskap iallafall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0