Så mycket stress

Godmorgon!

Idag fick jag faktiskt stanna hemma från praktiken, även om det tar emot eftersom det är så pass viktigt. Men jag som praktiskt taget aldrig blir sjuk har nu gått och dragit på mig en förkyldning. Sovit väldigt dåligt inatt och inte kunnat andas, varit skör i kroppen och tung i huvudet. Förhoppningsvis blir det bättre under dagen så att jag inte missar morgondagen heller, men vi får se. 

Annars så känns det relativt bra på praktiken. Jag är på nya ställen nästan varje dag och får träffa mycket folk och se nya platser. Det som är mindre bra är pendlingen. Jag går hemmifrån 6 på morgonen och är hemma närmre halv 6 på kvällen. I vanliga fall är jag inte den som klagar, men just nu känner jag en sån stress över hur mycket vi har den sista veckan innan jul som ska vara klart. Jag hinner inte med allt och speciellt inte när jag är borta hela dagarna, från tidig morgon till kväll. Jag hinner knappt komma hem innan jag ska gå och lägga mig igen för att orka morgondagen?! Jag kommer hem, äter, duschar möjligtvis, går en runda med hundarna och sen ska jag sova igen. Dessutom är jag alldeles för trött för att skriva en rapport, plugga in kemi, öva på ett tal, skriva en tenta osv osv. Så förhoppningsvis får jag lite gjort idag. För under helgen vill jag inte sitta och streckplugga då heller när jag går så långa dagar som jag gör under vardagarna. Det kanske låter som om jag gnäller nu men just nu känner jag att fler än 24 timmar på ett dygn skulle behövas för att hinna med allt som behöver vara klart.

Men jag får ta det lugnt en stund nu under förmiddagen, har trotsallt sovit ett fåtal timmar inatt bara.. Sen får jag sätta mig med alla olika läxor. 

Hoppas livet står bra till med er och att ni inte känner samma stress som jag!

En söt bild jag tog tidigare i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0