Himlen ändrar färg och vi möts av en stad som vaknar upp på nytt igen

Klockan har slagit över midnatt och det är nu söndag, den sista dagen på lovet innan jag sätter mina fötter vid skolbänken ett par veckor till innan det hinner bli ett nytt lov. Detta lovet har innehållit att träffat vänner, pojkväns häng, passat upp mamma efter operationen och mer än så har jag inte hunnit med eftersom tiden mer eller mindre bara flugit iväg. 

Under detta lovet har jag inte alls kännt en sån frid som jag gjort iprincip alla andra lov. Jag har inte kunnat känna mig lugn och sansad, kunnat njuta till fullo. Visst har jag njutit, jag menar inte så, men inte till 100%. Jag har haft ovanligt mycket tankar som cirkulerat rundor inom mig detta lovet. Det tar så mycket på krafterna att det antagligen är därför som jag inte har kunnat vara riktigt sansad denna vecka. Går liksom runt med en klump av ångest i magen hela tiden. Jag hoppas på att nästa vecka ska bli lite bättre med lite mer positiva tankar, även om det trotsallt är skola då. 

Imorgon ska jag försöka hinna med att städa iordning rummet, duscha, plugga, träna men även (förhoppningsvis) hinna ta det lugnt också. Ska försöka komma i säng i tid så att jag slipper halvsova i skolan på måndag. 

Nu ska jag kolla på The Carrie Diaries och se om det är en serie som faller mig i smaken, vi får väl hoppas på det!
Godnatt, ta hand om er 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0