"Every day Is a gift, that's why it's called the present"

Jag kanske är sist med att höra detta citatet men jag kände att jag ändå ville använda det eftersom det var så fint.

Vi människor tar saker för givet allt för ofta, är kräsna och så otacksamma över det vi har. Vi stannar sällan upp och tänker efter på allt gott vi har runt omkring oss utan istället fokuseras det på allt det negativa. Vi måste börja uppskatta mer, för en dag så är det vi så länge tagit för givet borta. Jag säger inte att vi varje dag ständigt ska tänka på vår tacksamhet, men det är något vi alla alltid bör ha i åtanken. 

Jag är så otroligt glad över att jag varje dag har mat på bordet och tak över huvudet, att jag har kläder på kroppen och inte behöver frysa. Jag är även så lyckligt lottad som fått mig en så fantastiskt fin familj men även så fantastiskt fina vänner. Utan dessa hade jag inte klarat mig. Ni är anledningarna till att jag orkar med allt livet har att erbjuda, gott som ont. Jag vet att hos er kan jag skratta, gråta, skrika, vara lycklig och vara arg för ni är alltid där i alla lägen för att lyfta upp mig i svackorna. Jag vet att ni ofta säger att ni inte alltid har rätt ord till att hjälpa mig, men det är inget jag behöver, för så länge jag vet att ni är vid min sida så klarar jag mig igenom allt. 

En familj som min skulle ni haft allihop. Dessa människor är helt otroliga och jag älskar de till månen och tillbaka tusen gånger om. Med de har jag några av mina roligaste tillfällena ihop. En dålig dag blir lätt till en bättre med dessa. Jag kan även vara så fruktansvärt arg eller ledsen och sen få en lugnande och så omfamnat varm kram av någon av de som snabbt får mig att varva ner. Jag kommer aldrig kunna tacka de nog. 

Och mina vänner, dessa underbara människor, är även några ni alla skulle fått ta del av att ha. Med dessa delar jag mina roligaste minnen med, men också de bästa skratten. Jag behöver aldrig nämna att något är fel för att de ska kunna märka det för att sedan försöka resa mig upp igen. Till dessa kan jag berätta allt för, från den mest dystra och tråkiga sak till den mest fantastiska, för jag vet att jag kan lita på de. Jag älskar er så ofantligt mycket.

Det låter kanske väldigt klyschigt det jag skriver, men jag menar varenda ord. Familj och vänner är allt och det är människor du ska ta hand om varsamt eftersom det är de som följer dig hela livet. Jag kan inte på något sätt tacka dessa människorna för deras plats i mitt liv, att de valt att vara en del. Jag vet inte vad jag ska skriva mer, det känns som om jag bara tillslut kommer att svamlar en massa haha.. 

Men ni är underbara hela högen och har en stor del i mitt hjärta, glöm aldrig det.

 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Åh, vad jag älskar dig min bästa Johanna! Du är värd mer än ord kan beskriva och jag kommer aldrig kunna tacka dig nog för allt du gör för både mig och alla andra. Du är så himla himla bra! ❤️

Svar: Jag älskar dig också fina Matilda! Och jag kan inget annat än säga detsamma till dig vännen. Du är så hiiimla bra du också! ♥
Johanna Strand

2014-03-19 @ 08:08:32
URL: http://saraelinmatilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0