Jag lovar och svär, det blir bra.

Veckorna bara springer iväg och i nästa vecka tar vi ett kliv in i december, julmånaden, den sista månaden på året, år 2014. Snart är det nyss påbörjade året 2014 över, och för var dag som går förundras jag allt mer över hur tiden verkligen kan gå så otroligt fort. 

Nästa vecka och veckan därpå har jag praktik i Helsingborg. Jag ser fram emot att vara ifrån skolan ett tag och bara få tänka på annat, även om det faktiskt är så att jag har en del skol-relaterat som ska hinna bockas av under praktikveckorna. Och påtal om praktik så är det inte många veckor kvar innan vi får reda på vart vi kommer hamna någonstans i världen mellan veckorna 8-10 nästa år. Jag har ingen som helst aning om hur lärarna tänker när det väl kommer till att välja plats till mig. Hur som helst kommer jag nog bli glad vart jag än hamnar, det jag mest är spänd på är var och om det är så att jag kommer vara själv eller inte? Får smått ångest av att tänka på det och jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är en bra känsla eller en dålig.

Hur är det annars då? Jag själv mår, jag mår helt enkelt bara. Det finns inte mycket mer att säga än så. Känner mig varken uppåt eller neråt, humöret är lite ostabild måste jag erkänna men inte så pass att jag inte kan hantera det. Jag känner mest för att dra mig undan just nu, jag vill inte riktigt vara runt omkring en massa folk eftersom jag då behöver hålla humöret uppe och det är faktiskt något som är ganska jobbigt just nu. Jag måste verkligen ta vara på de krafter jag har kvar i kroppen, tänka på att ta hand om mig själv och kanske skämma bort mig själv lite extra? Därför tänkte jag vara hemma i helgen och lägga teknologin åt sidan, vira in mig i en filt, dricka en massa te och läsa. Det va längesedan, allt för längesedan som jag gjorde något sånt. Därför passar det bra i helgen, när jag ändå behöver vara hemma. Förhoppningsvis kommer min nya pyamas imorgon också som jag beställt och egentligen inte skulle köpt kanske, men jag kände för att unna mig den. 

Just nu får jag försöka glädja mig åt det lilla i vardagen, vilket jag alltid gör annars men kanske behöver göra lite mer nu. Har lite små planer jag tänkt på att göra inom en snar framtid, men det får vänta, dock betyder inte det att man inte kan glädjas åt det bara för att det får vänta. Imorgon ska det även bakas lussebullar här hemma, och jag som inte tycker om julen ser då lussebullarna som glädjen istället, man får försöka hitta något positivt i allt!

Jag försöker, även om det är svårt, och speciellt nu när dagarna inte hinner bli ljusa förrän de ska bli mörka igen. Det går trögt fram men då är det lättare att tänka att allt inte kan gå i hundranittio utan en del saker får ta sin lilla tid, antagligen är detta något som behöver ta tid. 

Må gott och sköt om er. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0