En god frukost

Imorse vaknade jag vid nio tiden. Låg i sängen en stund innan jag tillslut bestämmde mig för att stiga upp för att göra i ordning lite frukost. 
Idag la jag, för en gångsskull, ner lite tid på min frukost. Jag som i vanliga fall brukar få slänga i mig en skål med lite fil och banan tillsammans med kanel eller i värsta fall ingen frukost alls för att sen behöva springa till stationen. Därför är det skönt med helger där man kan snooza lite extra för att sen kunna göra iordning en god och ordentlig frukost. 
Det blev gröt kokat tillsammans med blåbär samt skivad banan och ytterliggare lite fler blåbar med kokos och kanel strött ovanpå. Åt även mackan på bilden med pepparrot tillsammans med tomat och aromat krydda ovanpå. Det var skönt att kunna dricka lite te i lugn och ro framför gårdagens avsnitt av Big Brother också. Te har jag knappt haft tid att dricka utan stress på ett tag nu. 
Solen sken in mysigt genom fönstret imorse. Jag älskar verkligen hösten och den fina höstsolen tillsammans med alla varma färger. Synd bara att det självklart blir kallare, jag som älskar värmen. Men det är konstigt hur snabbt tiden går, att vi redan är inne i oktobet och har enbart tre månader kvar på detta året. Snart kliver vi in i år 2015.

Nu ska jag krypa till sängs och ladda inför provet imorgon med ett par timmars sömn. 
Godnatt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0