12 januari

Sitter för tillfället i köket med en kopp kaffe och datorn framför mig. Idag hade jag tänkt söka en hel del jobb som lite extra inkomst nu under sista tiden i skolan, inför sommaren men även efter det. Sen är planerna att försöka få lite studier gjorda. Idag är jag ledig, precis som alla andra måndagar vilket är så himla skönt. 

Min helg har varit så himla fin. Jag har inte gjort allt för mycket och det har varit så skönt att bara ta det lugnt och få vara. Har spenderat tid med folk jag tycket om och känner mig trygg med. Jag har fått skratta, fått höra så mycket fina ord och myst. Det var precis det här jag behövde, få ladda om batterierna på bästa sätt. Jag är så glad som har turen att få ha så väldigt fina och bra människor runt omkring mig. 

I veckan nu ska jag annars få mycket skolarbete gjort och förhoppningsvis får jag reda på mer om utlandspraktiken också så att man kan ladda upp mer inför det. Någon gång mellan vecka åtta och tio ska jag och ett gäng från klassen till Köln i Tyskland för ca tio dagar med studiebesök runt om på olika fabriker. Jag ser fram emot det, eller jag tror det iallafall. Det är inte lätt att säga när man inte vet mycket om det ännu men förhoppningsvis blir det bra. Jag hade egentligen valt att åka på en riktig praktik någonstans i Europa antingen själv eller med någon annan från klassen. Men i sista sekund ångrade jag mig eftersom jag faktiskt inte kände mig riktigt redo för det. Och ibland är det bara så, man måste lyssna på sig själv också och inte alltid bara göra något för att man ska. 

Åter till jobbsökandet nu för min del. Ha en bra vecka!
 

Kommentarer
Postat av: Sara P

Åh, så himla fin är du! Du verkar så himla bra.

Svar: Åh men tack fina du!! Och du verkar himla bra du också ska du veta!
Johanna Strand

2015-02-03 @ 19:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0