Nyårslistan

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Ja det gjorde jag, men mest grejer som jag ångrar just nu. Fast jag besökte huvudstaden för första gången, och det ångrar jag inte en ända sekund.

Vilka länder besökte du?
Tyskland, för första gången det med till och med. 

Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
Nej det skulle jag inte påstå. 

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Den 28 maj. 

Vad var din största karriärsmässiga framgång?
Karriär och karriär.. Jag sommarjobbade på huvudkontoret på Perstorp AB, räknas det?

Och din största framgång privat?
Att jag, trots så många motgångar, har klarat mig. Här står jag mitt i början på ett nytt år och jag lever, jag mår. Jag klarade mig faktiskt igenom detta skit året.

Vad spenderade du mest pengar på?
Jag skulle nog säga mat, men även smått och gått till mig själv som jag ibland valt att kunna unna mig. 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?
Bland annat dessa
Bermudatriangeln - Panda da Panda
Runaway (U & I) - Galantis
Stolen dance - Milky Chance
Cut Your Teeth - Kygo remix - Kyla La Grange, Kygo
Rude - Magic!
Love - Gina Dirawi
All About That Bass - Meghan Trainor

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag var ledsnare måste jag säga. Självklart har jag, som sagt, haft bra stunder så hela året har inte gått åt till att jag varit dyster konstant, men mycket av året har.

Vad önskar du att du gjort mer?
Att jag tagit tag i allt jobbigt när det väl hände, att jag bearbetade det direkt istället för att lägga allt på hög för att jag inte tyckte att jag hade tid. 

Blev du kär i år?
Nej. 

Den maträtt du åt oftast 2014?
Jag har ätit väldigt varierat, så jag kan nog inte bestämma vad jag oftast ätit. Gröt kanske? 

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Jag jobbade faktiskt och när jag kom hem hade vi bara ett litet kalas på kvällen. Jag skulle upp tidigt och jobba dagen efter också, därför blev inte min födelsedag särskilt speciell. 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Jag vet inte riktigt. 

Något du ångrar?
Jag ångrar väldigt mycket, men samtidigt känner jag att jag inte ska ångra för mycket kanske? Jag hade kanske inte varit samma person idag om jag inte gjort alla de snedsteg jag gjorde. Jag har lärt mig av det, och det är grejer som inte kommer att hända igen, men jag ska nog inte ångra för mycket. 

Vad fick dig att må bra?
Mina vänner har fått mig att må väldigt bra, och min familj. 

Vem saknade du?
Min underbara morfar. 

Vad är du mest stolt över?
Att jag vuxit något otroligt i mig själv under detta året. Jag har blivit starkare och klokare, faktiskt. 

Årets roligaste fest?
Jag har varit på väldigt många roliga fester i år, så jag tror inte jag kan välja. Men de roligaste festerna inträffade definitivt under sommaren. 

Vilken var din bästa månad?
Juli skulle jag tro. Jag blev arton, gick på siesta, gick på fester, umigicks med fina vänner, njöt av värmen. 

Finns det något som du skulle kunnat gjort bättre?
Det finns det säkert, och självklart skulle man väl ibland vilja spola tillbaka tiden och ändra på vissa saker, men man ska inte tänka så heller. Vi måste lära oss att acceptera det som hänt, det vi sagt och det vi gjort, annars kommer vi aldrig någon stans i livet utan vi står och stampar på samma plats hela tiden. 

Beskriv 2014 med tre ord:
Sorg, kyssar men även glädje. 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0