2015

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?
Ja det gjorde jag. Bl.a. åkte jag till Tyskland i 10 dagar med ungefär halva klassen, vilket var lite av en utmaning för en person som mig som kan vara ganska hemmakär. Och även att bo tätt med människor man inte är så nära, det var lite av en utmaning. Men jag hade min fantastiska vän Trude med mig, och utan henne hade jag satt mig på första bästa flyg hem så fort jag kunnat igen. Men hon och jag tillsammans hade faktiskt en rolig resa och vi kom varandra mycket närmre, vilket är ett stort plus!!

Vilka länder besökte du?
Tyskland, Danmark och Grekland (Kreta). 

Är det något du saknade 2015 som du vill ha 2016?
Mod. Självklart började en del mod växa inom mig nu under slutet av 2015, utmanade mig själv en del vilket har gjort mig lite mer självsäker som person. Men jag vill skaffa mig ännu mer mod nu under detta året, mod till att våga vara spontan, våga misslyckas. 

Vilket datum från 2015 kommer du alltid att minnas?
Jag skulle nog vilja säga flera stycken faktiskt. Bl.a. den 5:e juni, dagen jag tog studenten. 12:e juni, dagen en av mina närmsta vänner tog studenten och tillsammans hade vi en helt fantastisk kväll/natt. 19:e juli, då jag och Philip faktiskt bestämde oss för att bli tillsammans. 28:e augusti, jag och familjen åkte till underbara Kreta. 30:e oktober, dagen då jag gick på en intervju för ett jobb på ett äldreboende här i byn, fick jobbet och idag stormtrivs med att arbeta där. 

Vad var din största karriärmässiga framgång?
Jag tror det är att jag faktiskt började jobba på ett äldreboende. Jag var helt säker på att jag inte skulle få jobbet men skickade iväg en ansökan ändå, för vad hade jag egentligen att förlora? När jag väl fick samtalet om intervjun var det så längesedan jag skickat in min ansökan att jag de första sekunderna inte förstod någonting. Men väl efter samtalet var jag hur glad som helst och hoppades så mycket på att turen skulle ligga på min sida, och tänka sig att den faktiskt gjorde det? För lite mer än ett halvår sedan hade jag aldrig kunnat se mig själv jobba med detta, och idag älskar jag det och tycker verkligen att det är ett roligt jobb, jag trivs sååå mycket! Så det är väl en framgång karriärsmässigt skulle jag vilja säga. 

Och vad var din största framgång privat? 
Att jag faktiskt, utan KBT behandling, tog mig ur den största delen av panikångesten på alldeles egen hand men också med stöttning av helt fantastiska människor runt omrkring mig.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Jag är inte säker, för jag spenderade inte sådär jätte mycket pengar förra året, iallafall inte på något specifikt. Men om jag skulle spika något, tror jag nog det får bli mat. 

Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2015?
Bl.a. dessa låtarna
Shine - Years & Years
Take Shelter - Years & Years

Reality - Lost Frequencies ft. Janieck Devy
Master Blaster (Jammin') - Stevie Wonder
Lush Life - Zara Larsson
Stora Fötter Stora Skor - Maskinen, Dim Out
Upp - Maskinen
ABCP - Far & Son
Freedome - Pharell Williams
Alla Dom Hilmar - Otheas
 
Var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år?
Detta har väl varit lite av ett "både och år", jag har mått bra stundvis men också mindre bra. Så som man gör mer eller mindre? Tiden då jag mådde som sämst psykiskt var helt klart i somras, då jag hade ångest. Men samtidigt när jag häromdagen tänkte på det gångna året gjorde jag upp en liten "pros and cons" lista i huvudet och kände väl mest att, jag har nog mått ganska bra i år ändå. De bra sakerna vägde i slutändan tyngre än de dåliga. Så jag skulle vilja sammanfatta år 2015 som ett relativt bra år ändå. 

Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar nog att jag hade gjort mer saker tillsammans med mina vänner. Självklart träffades vi endel, och alla stunder tillsammans med dom är guld för mig. Men jag önskar nog att vi hade gjort lite mer spontana saker ihop, träffats oftare osv. Men sen har vi alla haft vårt eget och jobb har dessutom tagit upp större delen av tiden för allihop. 

Den maträtt du åt oftast 2015?
Ingen aning, det har nog varit ganska varierat i år. Provat på en hel del maträtter jag aldrig smakat innan. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Var hemma och tog det lugnt i värmen som kom alldeles lagom till min födelsedag. En del vänner kom med fina överraskningar under dagen och även Philip överraskade mig på natten med mina favorit rosor.  

Högsta önskan just nu?
Någon direkt önskan vet jag inte om jag har. Och om man ska gå in på nyårslöften så tycker jag inte om att säga just nyårslöften, för ett löfte måste man hålla och alla andra års nyårslöften jag haft har jag aldrig lyckats hålla. Så därför har jag istället satt upp en del mål jag hoppas att jag kommer uppnå i år, så som att spara så mycket pengar jag bara kan och börja studera igen.  

Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Visst finns där endel saker man önskar aldrig hänt eller som man önskar hade hänt, men samtidigt så ska man inte tänka för mycket på det. 2015 finns inte mer utan är numera bara ett minne, så då tycker jag vi låter det vara ett minne vi inte ska titta tillbaka på i syftet för att gräva för djupt i det med ånger. 

Vad fick dig att må bra?
Som alltid min fantastiska familj och underbara vänner, men också Philip som jag är så himla glad över att jag träffade 2015.

Vem saknade du?

Självklart min morfar, allt hade varit bättre om han fortfarande funnits i livet. Det går inte en dag utan att jag tänker på honom. 

Vad är du mest stolt över?
Framför allt att lyckades ta mig ann min ångest och att jag började jobba med ett jobb jag trivs med. 
En fovoritbild lånad av Cassi, tagen på nyårsafton. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0