2017

Nu är det inte många timmar kvar på året och jag har de sista dagarna försökt tänka tillbaka på året som gått, hur har det egentligen varit? Jag har lite svårt att sätta ord på detta året, för det har varken varit bu eller bä. Det har varit ett år med både sina toppar och dalar, men jag skulle inte klassa det som ett skit år och inte heller som det bästa. För att försöka summera året lite har jag återupptagit en lista jag gjorde i januari 2015 som summerade 2014.

Gjorde du något 2017 som du aldrig gjort förut?
Den första tanken som kommer upp i huvudet är att jag valde att sluta äta kött i år, här om dagen var det exakt ett halvår sedan. Något av de bättre besluten jag tagit, ångrar mig inte en sekund!

Vilka länder besökte du?
Jag har faktiskt inte varit utomlands i år mer än att jag och Cassi spenderade min födelsedag i Köpenhamn, vilket för övrigt var en fantastisk helg.

Är det något du saknar år 2017 som du vill ha år 2018?
Nej jag vet faktiskt inte riktigt, möjligtvis mer spontanitet. 2017 har innefattat ganska mycket spontana påhitt och äventyr, men jag vill gärna få fler sådana tillfällen!

Vilket datum från år 2017 kommer du alltid att minnas?
9:e juni, då min fantastiska lillebror tog studenten. 

Vad var din största karriärsmässiga framgång?
Att jag för bara två veckor sedan slutade skolan och är nu färdigutbildad! Har dessutom provat på 3 olika jobb i år som jag är väldigt tacksam för, alla har givit mig otroligt mycket på så många olika sätt. 

Och din största framgång privat?
Att jag valde i början på augusti att gå och prata med någon. Hela hösten har jag i princip en gång i veckan gått och pratat. Det har varit så otroligt skönt och det är även något jag tar med mig in i 2018 också. Det har hjälpt mig så himla mycket, på bara detta halvåret har jag blivit en så mycket mer trygg och självsäker person. 

Vad spenderade du mest pengar på?
Mat och nöjen, definivitv!

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2017?
Shape of you - Ed Sheeran
I Love You - Axwell / \ Ingrosso
Symphony - Zara Larsson, Clean Bandit
Damn - Hov1
Fuego - Alok, Bhaskar
Swish Swish - Katy Perry, Nicki Minaj
More Than You Know - Axwell / \ Ingrosso
Slipa Sanden - Panda Da Panda
Champagne - Aboo, Baba Moe, Simon-E
Feels - Calvin Harris
Back To You - Louis Tomlinson, Bebe Rexha
Lemon - N.E.R.D, Rihanna

Och många fler. 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jag skulle nog ändå säga att jag var gladare i år än vad jag var förra året, eller jag tror det iallafall. Jag har skrattat mycket i år, tagit för mig mer och tagit mer plats på ett helt annat sätt än tidigare, jag har vågat mycket mer. 

Vad önskar du att du gjort mer?
Möjligtvis kanske fått in lite mer spontana tillfällen? Jag och Cassi hade dessutom en liten bucketlist som vi tyvärr inte hann fullfölja riktigt, men den tar jag gärna med mig in i 2018. 

Blev du kär i år?
Nej. 

Den maträtt du åt oftast 2018?
Svårt att säga, men på senare tid har det nog definitivt varit quorn bitar eller quorn filéer. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2017?
Tidigt åkte jag in till Cassi för att sen ta oss vidare till Malmö där vi hade bokat hotel. Vi lämnade våra väskor och åkte sen vidare till Köpenhamn och spenderade dagen där. På kvällen gjorde vi oss i ordning och gick ut och åt för att sedan avsluta med lite drinkar på lillatorg i Malmö. Den helgen var verkligen hur bra som helst!! 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Kanske att jag inte gått i skolan och istället jobbat för att fokusera lite på att flytta hemifrån? Men det får jag ta 2018 istället. 

Något du ångrar?
Självklart finns det kanske saker jag i stunden har ångrat. Man klantar ibland till det, gör misstag eller oväntade saker. Men samtidigt så tycker jag inte man kan ångra för mycket heller. Allt jag har gjort har format mig till den personen jag är idag, och den personen är jag i stort sätt ganska nöjd och stolt över. 

Vad fick dig att må bra?
Mina fina nära och kära såklart. 

Vem saknade du?
Min underbara morfar, honom saknar jag alltid. 

Vad är du mest stolt över?
Att jag gick färdigt min utbildning med väldigt fina betyg, att jag tog tag i att gå och prata med någon och att jag tog mig ur en relation jag inte mådde bra i. 

Årets roligaste fest?
Michaels överraskningsfest, Linus student och en spontan utgång som ägde rum i slutet på sommaren. 

Vilken var din bästa månad?
Jag kan nog inte riktigt välja en utan de bästa månaderna har nog varit maj-augusti. 

Finns det något som du skulle kunnat gjort bättre?
Det finns det säkert, men det är lite samma sak som med det här att ångra sig. Jag kan inte gräma mig för mycket över att jag gjorde si eller så, då tar jag hellre med mig det jag både lyckats med och tvärt om till nästa år för att kunna lära mig av både mina misstag och framgångar. 

Beskriv 2014 med tre ord:
Plugg, glädje och skratt. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0